Saturday 25 June 2011

inilah REALITI masa kini

sAlam.uish memang takleh tido la memalam ni.almaklum la baru buat blog,memang jakunlahh katakan..aku bukannya apa cuma nak sambung rasa ketidakpuasan hati kat segelintir pihak di luar sana..uish mana taknya aku tengok kat updates di facebook tu sekian-sekian orang menang RM150000..uish klu bagi kat aku makan sampai bila pon tak abes2..hari tu program realiti,juaranya dapat RM200000...perghh bapak makan riban2 kot..aku bukanlah jeles ke apa..tak hengen aku dapat duet entah dari mana sumbernya..tak jelas haram ke halal..masalahnya kalau program tu berpekdah kepada masyarakat takpe gak..ni melalaikan jer stakat hiburan semata2..lagi lah kat satu channel ni..padahal saluran kanak-kanak je punn..dan ada satu program dia,juara pertandingan tersebut dapat RM3000..pergh padahal game dia takdelah mencabar mana..semua orang boleh buat..senang2 jer tabur duit kat benda yg ENTENG..tak kisah la kann tu duit korang..tapi yang si penerima pon jadi bangga sebab menang,tak pulak dia selidik dulu sumber duit tu dari mana datang..aku nak gak tengok JOHAN MUSABAQAH menang berapa ribu tahun ni..kalau kat benda2 yg baik tak pulak korang tabur duit banyak2..taw tak kat melaka ni semua benda dah naik...bil air naik lagi,barang2 dapur toksah cakap laa..terseksa aku taw tak walaupun bukan aku yg nanggung semua tu..tp mestilah paham kot aku ni pon kesian kat mak bapak aku nak kasi sara aku..abes klu dah semua barang naik harga,apa mau cakap??gigit jari jelaa..tulah undi la lagi ** sampai kasi dorang menang pru13 ni ok bebeh??cuba lah pikir kat orang yang lagi teruk nasibnya berbanding kita..takkan lah bila nak dekat pilihan raya nanti baru sibuk tayang kat tv hantar derma rumah ke rumah bagai..time tu takyah nak tunjuk baiklah..aku yg mentah ni pon dah masak daa dgn taktik kotor korang tuu..baru2 ni,kes tanah runtuh,dah runtuh baru nak hantar sumbangan..sebelum kejadian,belom tentu lagi kita tahu ada rumah anak yatim kat situ ann??cubalah prihatin sket..kata satu malaysia...konon!!!klu satu malaysia,cubit paha kiri,paha kanan terasa tau..kalau salah satu anggota badan sakit derita,yang lain pon takleh tidur malam sebab sakit sesama..TOLONGLAH CAKAP SERUPA BIKIN SIKIT..takyah dok kelentong rakyat..dasar kaki kelentong!!

No comments:

Post a Comment