Saturday 25 June 2011

corat-coret kehidupan

ok aku tetiba aje nak tulis blog.layankan perasaan sangat lah babe!!!huhu.takde lahh aku bukannya apa tadi dok sibuk usha blog orang then berfesbooking tengok profile kawan2 lama dan terimbau kembali laa kenangan lalu...hurm then as usual air mata aku ni memang ta dapat nak tahan kann..yelaa rindu sangat babe kawan2 lama aku time mrsm dulu..urm jap before dat bukanla bermakna aku langsung tak rinduu atau ingat kat kawan2 aku masa sekolah rendah dulu2 ataw masa kat sekolah tinggi perempuan..cuma masa mrsm laa aku rasa macam pelakon 'telenovela' dan aku teringat lagi kata2 ex-roomate aku(fizah hamzah atau lebih dikenali sbg kaq jah)..beliau kata cerita aku time form five boleh published jadi satu novel tau..wakaka aku tak tau la drama hidup aku time tu sehebat korangg ke atau korang punye lagi meletup??aku bukan la 'perempuan liar' ke hapaa cuma aku agak 'bengong' masa kat mrsm dulu dan baru aku sedar banyak benda dulu2 yang aku buat semuanya tak matang,childish,tak fikir jauh,dan macam2 lagi..dan aku menyesal sangat2 atas segala KESALAHAN BODOH yg aku lakukan dalam masa tiga tahon ni..apalah guna penyesalan kann tapi aku memang takleh nak tipu yang banyak kalinya aku menyesal atas segala kesilapan lalu dan kalau aku diberi peluang sekali lagi,'i juz wanna fix it'..itu yg selalu aku cakap kat diri aku...haha..tapi aku tahu,peluang dalam hidup ni sekali saje..dulu selalu je aku dengar motivator yang hebat bagai cakap macam tu tapi aku sebagai budak yang mentah memang tak amek pusing!!sekarang nangis bertan2 pon tarak guna la babe..apa yang boleh aku lakukan jadikan saat ini noktah bagi kesilapan semalam..dua kali peluang dalam hidup ni datang dan aku sia2kan tanpa alasan yg munasabah..aku pon tataw nak jadi apa dalam hidup ni..sengal kan aku ni??and by the time tengok kawan2 aku yg hebat2 belaka mengejar cita2,hahaha datang lah rasa sedih ni..cis makhluk apakah sedih itu??tp of course laa sbg kawan,aku GEMBIRA tengok kawan2 aku berjaya..so bila peluang dah terlepas dari impian apa patot aku lakukan??(patot ke aku cakap kat anak cucu aku,belajar betol2..sok lusa nanti boleh terbang nun pegi negara omputeh??atau ayat ni paling best??belajar pandai2 esok buleh jadi doktor,nek tumpang gembira??)asik2 nak tumpang gembira...bilalah giliran aku??haha.tapi aku percaya,klu aku yg tak ubah nasib aku,Allah pon takkan ubah nasib aku betul tak??tp aku takdelah menyesal bagai nak rak sangat..sepatotnye hidup sbg seorang yg beriman kpd takdir dan buruk,tak patot ade pnyesalan dalam hidup ni betol tak??hurm..inilah kehidupan..NIKMAT DUNIA TAK ADA YANG KEKAL...dan aku mula faham erti hidup ni..tak semua yg kita nak kita akan dapat..tak semua yg kita suka itu terbaik untuk kita..dan tak semua akan berlaku mengikut keinginan kita..sedarlah sbg hakikat seorang hamba..kita yg kena ikot segala percaturannya..and Allah always knows the best for us rite???bila2 aku pikir2 balik banyak jugak hikmahnye..klu aku masih di takuk lama,mungkin aku still hanyut dan tak sedarkan diri..so alhamdulillah..hitunglah kesyukuran kita padaNya..janganlah sesekali hitung derita kita..bukankah orang yg diuji itu orang yg diuji keimanannya??hurm fikir2kanlah...aku bukanlah nak bukak pekung di dada ke apa..bukanlah nak pamerkan dosa2 dan sebagainya..aku cuma ingin meluahkan apa yang terbuku..dan kehidupan ni benar2 ajar aku sebuah realiti..and for the truth,aku banyak belajar dari pengalaman....sapa yg tak pernah sakit dan derita??semua orang pernah kan ..dan bila ingat2 balik aku jadi benci atas segala kesilapan yang aku lakukan..tapi takde lahh kesilapan itu berlaku melainkan untuk mendidik aku..dan aku suka belajar dari kehidupan..mood aku rasa nak menulis je dari tadi..tapi ni dah terlampau panjang..sambung post yg seterusnya^_^

No comments:

Post a Comment