Monday 15 August 2011

mAna kAU mENgHiLAng------------>

assalam..tidaklah aku menulis ni melainkan seperti biasa untuk meluahkan rasa yang terbuku..hari ni 16 ramadhan 1432H..begitu cepat masa berlalu..beberapa hari yang lepas aku telah kehilangan seorang sahabat seperjuangan..walaupon tak pernah bercakap dengan beliau tapi bukan aku sahaja,,ramai betol yang cukup terasa dengan kehilangan beliau...arwah yang aku kenali ni seorang yang soleh..moga Allah mlimpahi rahmat ke atas roh beliau Mohammad Afez Bin Hassan..apa yang berlaku ni merupakan suatu iktibar bagi yang tinggal bahawasanya ajal itu tak mengenal umur dan masa..kita yang masih hidup ni pon akan menyusul tak lama lagi..sedarkah kita,makin meningkat umur kita,bukan maken panjang tapi makin dekat dengan kematian..wallahua'lam..moga kita dikurniakan Allah husnul khatimah amiin ya Rabb..aku demam keesokan harinya ..aku pon tak tau kenapa,mungkin sebab perubahan cuaca atau silap makan..tp mungkin aku teringat2 kat arwah kot..bukannya apa,cuma aku terfikir arwah meninggal dlm perjalanan ingin menunaikan solat subuh di bulan yg mulia,sedangkan aku tak tau lagi mcm mana penghujungnya.


bagaimana kalau nyawa kita dicabot ketika tenggelam dlm lautan keseronokan duniawi??nau'zubillah..mintak dijauhkan..demam pd hari yg lepas cukup memberi iktibar,,andai demam tu aku terus meninggal mcm mana??aku tak ada apa2 bekalan lagi.. cukup menginsafkan aku walaupon demam..sebab tak mustahil Allah boleh mengambil nyawa kita bila2 masa shj,,xkan lmbat walau sesaat dan xkn cepat walau sesaat..masih ade kesempatankah untukku mengalir air mata taubat lagi??menangis kerana rindu dan cinta kpd yg Maha Esa Maha Segala..ya Allah bimbinglah daku kembali ke dalam limpahan rahmatMu..pilihlah aku untuk termasuk dlm kalangan hamba2Mu yg diberi petunjuk...masukkanlah aku ke dlm golongan hmba2Mu yg Engkau Rahmati..Bangkitkanlah aku kelak di mahsyar nanti bersama2 mereka yg Engkau kasihi..AMIIN Ya Allah..islah nafsah,wad'u ghairak..insyaAllah...

No comments:

Post a Comment